Itt nyaraltam: Ausztria

2013. júliusában Ausztriában, egészen pontosan Abersee falucskákban, a Gästehaus Kloibergütl panzióban  nyaraltam párommal. Bátran elmondhatom, hogy életem egyik legjobb és legszebb nyaralását tudhatom magam mögött. Mint minden nyaralás előtt, most is alaposan felkészültem a helyi látnivalókból, programokból, sőt még az időjárási viszonyokból is, melyet már hetekkel a nyaralás előtt izgatottan figyelgettem a különböző webes időjárás jelentő oldalakon. Mivel a Salzkammergut-i tóvidék nem éppen arról nevezetes, hogy egész nyáron hétágra süt a nap, aránylag gyakran az eső is elered, ezért alapos bevásárlásba kezdtünk. Jó alaposan feltérképeztük a különböző  boltok kínálatát, majd bevásároltunk az esőnadrágtól kezdve a polár felsőn át a komolyabb esőkabátig minden ruhaneműt. Az indulásunk napján tombolt a nyár, de mint később kiderült, nem csak Magyarországon, hanem egész Ausztria területén is, így kellemes 27-30 fokra érkeztünk meg szállásunkra. (a hőség egész héten át tartott, így érintetlenül hoztuk vissza ruhakészletünk nagy részét) A szállásadónk egy végtelenül barátságos, előzékeny, kedves és udvarias kis osztrák család volt, a legnagyobb becsben érezhettük magunkat az első perctől kezdve. Kényelmes szoba, csodálatos kilátással állt rendelkezésünkre teljes szabadságunk alatt. Olyan tisztaságot – mely ebben a panzióban volt – előtte csak az 5 csillagos szállodákban láttunk, így nagyon jó érzéssel vettük birtokba szobánkat. Mivel valóban jól felkészülten érkeztünk, minden napra jutott valami izgalmas és egyben csodálatos program, a hegymászástól kezdve a Halsatt-i sóbányában tett látogatáson (Hallstatt-ot külön kiemelném, hiszen amellett, hogy szép város, csodálatos sóbányás programokkal varázsolja el az embert, nem beszélve arról az aprócska tényről, hogy a sóbánya szintjei között Európa leghosszab csúszdáján közlekedhet az ember, ez a csúcsda 64 m hosszú, melyen fékezés nélkül száguld az ember) keresztül a Dachstein-i jégbarlangig folyamatosan egyedülálló élményben volt részünk. A nyaralás szépségében egyetlen aprócska probléma csúszott csupán, méghozzá az, hogy 3. napon autónk bemondta az unalmast. Nem részletezném, miként jutottunk végre szállásunkra az autó pedig a Salzburg-i szervízbe, de a mondás is úgy tartja, hogy minden rosszban van valami jó, ezt mi is megtapasztalhattuk. Kiderült ugyanis, hogy Salzburg kb. 20 km-re van Hitler korábbi nyaralóhelyétől (Sasfészek), így az autó ügyintézése kapcsán sikerült ezt a természeti csodát és gyönyörű környezetét meglátogatnunk, így a “rosszabb” napokon is kaptunk felejthetetlen élményt. Mindennapos programjaink után mindig boldogan tértünk vissza panziónkba, ahol minden nap patyolat-tiszta szoba várt minket. A szobához kértünk minden napra reggelit is, erről is szeretnék pár mondatot említeni, hiszen egyedülálló volt számunkra. A reggelit minden nap a panzió teraszán fogyaszthattuk el, körülölelve hegyekkel, napfény és madárcsicsergés hatása alatt. A hegyeket kémlelve hamar észrevettük, hogy az egyik hegyi kisvasút közlekedik (nosztalgia gőzmozdony) a szemben lévő hegyen, ennek külön hangulata volt, minden reggel rituálészerűen végignéztük, ahogy hősiesen felküzdi magát kis gőzmozdonyunk a hegyre. A reggeli rendkívül változatos és egyben egészséges is volt (magvas és barna péksütemények, zöldségek), melyet a házigazda helyi népviseletben szolgált fel, nem elfelejtve mindig rákérdezni, hogy hogy érezzük magunkat. Mindent összevetve, 1 hetes szabadságunk rendkívül élménydúsra sikerült, felejthetetlen élményt varázsolva mindennapjainkba. Örülök, hogy ezt a panziót választottuk, reméljük, hogy lesz még alkamunk visszatérni ide! Üdvözlettel: Kossányi Adrienn