Balatoni nászút

Nekem a Balaton nagyon sokat jelent. Én elmondhatom, hogy ismerem. Úgy 7 éves lehettem, apukámnak volt egy Pannónia motorkerékpárja, felültünk ketten rá, hátam mögött sok csomag és irány Balatonlelle. Nagyon nagy élmény volt. Persze 10 nap alatt körbe motoroztuk az egész Balatont. Haladtunk a korral és vett apu egy Wartburg gépkocsit. Így az egész család utazott a Balatonra minden nyáron. Természetesen a Balatont minden nyáron körbe utaztuk. Várakat néztünk Szigliget, Sümeg Rezi vár. Voltunk Badacsonyon, végig sétáltunk a bujdosók lépcsőjén, Tihany, hatalmas élmény volt, mert akkor még élt a Tihanyi visszhang is. Tihanynál a komppal Szántódra mentünk. Hajóztuk is Csopakra, akkor csuda nagy hajók voltak a Balatonon. Nekem a Balaton a Riviéra volt. Aztán megszülettek a gyerekek és minden nyár a Balatonon telt. Balatonfüreden, Balatonszéplakon, Balatonmáriafürdőn, Balatonfenyvesen volt a szálláshely. Én akkor már ismertem a Balatont és kicsiny családunknak is megmutattuk, aminek nagyon örültek. Körbe mentünk és a sok gyerekkori élmény mellett ők is megismerték a Balatont. Aztán felnőttek a gyerekek és én azt hittem többet nem megyek a Balatonra. Hát nem így történt. Férjhez mentem másodszor is, és a kedves párom Vonyarcvashegyre vitt nászútra. Csodálatos volt, újra a Balatonra menni. A párom nem akarta elhinni, hogy én ennyire ismerem a Balatont. De ez most más volt, szerelmesen sétálni a parton, nézni a vizet, fürödni a habokba, mint akkor 7 évesen. Sétálni kéz a kézbe Keszthelyen, Hévizi tóban fürödni, a kis vonattal körbe utazni. Elindultunk a Balatonon körbe, mint akkor régen. Nagyon boldog hét nap volt. Akkor megfogadtuk, hogy minden évben elmegyünk a Balatonra. Így is lett, voltunk nyáron is télen is. Mindenkinek azt kívánom, ismerje meg a Balatont, Magyarország tengerpartját, mert csodálatos. Szeretettel és üdvözlettel: Mári Edit A beszámoló nyereményjátékunkra érkezett.