Nagyon sok olyan történettel találkozunk az online szálláshelyek foglalási rendszereinek körében, amikor a vendég kiemelt figyelmet, speciális bánásmódot, már-már VIP hozzáállást vár el a szállodától, ugyanakkor kuponos áron szeretné azt megkaparintani. Van egy jó és egy rossz hírünk: a jó az, hogy a legtöbb szállodát meg tudjuk szerezni kuponos árakon. A rossz pedig az, hogy így nem fogod a legjobb szobát kapni és a szállodai személyzet (legfőképpen a recepció) hozzá(d)állása sem lesz a legjobb. Az igazság az, hogy itt a “valamit valamiért” elv érvényesül: vagy kiemelt vendég vagy az adott szállodában remek szobában és megkülönböztetett bánásmóddal, vagy pedig kuponos szállás árat fizettél, de akkor ezt ne várd el. Sajnos így működik a legtöbb belföldi szálloda: vagy-vagy. Az árelőny ugyanakkor sokszor tényleg akár 40%-os kedvezmény is lehet, de ne felejtsük el, hogy a legtöbb hotel is különféle restrikciókat alkalmaz: például a szálloda voucher nem felhasználható hétvégén, főszezonban, vagy akár kiemelt időszakokban. Van egy másik tény is: létezik most már egyre több olyan hotel Magyarországon, amelyik egyáltalán nem kuponozik, sőt kifejezetten ellenzi azt. Íme néhány példa: Spirit Hotel, Sárvár – Lifestyle Hotel Mátra – Thermal Hotel Visegrád vagy a Velence Resort & Spa.