Prágai utazás

A Szallodak.hu jóvoltából augusztus első hétvégéjén megismerhettük Európa egyik  leglátogatottabb városát, a csodás cseh fővárost, Prágát. Már az indulás is izgalmasra sikeredett, ugyanis a (csak nevében narancsszínű) buszunk majdnem egy órás késéssel érkezett a győri megállóhoz, de végül is szerencsésen megérkeztünk úticélunkhoz. Ragyogó napsütésben indultunk szállásunk felé, amely a belváros  szívében található, mindössze 50 méterre az Óváros főterétől. A Hotel Černý Slon egy gyönyörű, 14. századi épületben található, amely az UNESCO Világörökségi listáján is szerepel. A szépen felújított, de a hagyományos építészeti jellegzetességeket hűen megőrző falak közt érezni lehetett az évszázados történelem jelenlétét. Bár a kelleténél korábban érkeztünk, mégis szívesen fogadtak a recepción, és szobánk már készen várt minket. Hamarosan fel is kerekedtünk, hogy felfedezzük Prága Óvárosát, amely Jókai Mórt idézve „egyetlen nagyszabású múzeum”. Való igaz: főtere Prága legrégebbi tere, ahol csodás, ősi épületek, díszes templomok közt sétálhattunk, gyönyörködve szépségükben. Természetesen megnéztük a híres óramű, az Orloj játékát is, amely minden órában rengeteg turistát vonz a városháza elé. Még térképre sem volt szükségünk, a hatalmas tömeg áramlását követve eljutottunk a közeli Károly-hídhoz, amely Európa egyik legrégibb hídja. Az Óvárost és a Kisoldalt összekötő sétálóhídon 30, leginkább barokk stílusú szobor látható. Sokszor végigsétáltunk rajta, hallgatva a különböző zenei stílusokat képviselő utcazenészeket, zenekarokat, nézegetve a grafikusok alkotásait, a kézművesek színes portékáit. Egy finom, Moldva-parti vacsora után még sokáig kint maradtunk, gyarapítva a még éjfélkor sem ritkuló nézelődők, sétálgatók számát.
Másnap reggel, a szálloda gótikus stílusú éttermében elfogyasztott bőséges reggeli után úgy döntöttünk, hogy először a Moldva bal partján magasodó Petřín hegyi kilátóhoz megyünk fel. A 63,5 méter magas Petrínská rozhledna a párizsi Eiffel-torony kicsinyített másolata. Siklóval jutottunk fel a hegyre, onnan már csak pár lépés volt a torony, amelynek tetejéről pazar kilátás nyílt az egész városra. Visszaérve a 22-es villamosra ültünk, ami elvitt a rengeteg nevezetességet magába foglaló Várnegyedig. A gyönyörű Szent Vitus székesegyház, a több mint 1000 éves Szent György bazilika, a varázslatos hangulatú Arany utcácska kötelező látnivalónak számít mindenkinek, aki Prágában jár. Mi is bejártunk, és megnéztünk mindent, amit lehetett. Délután a várból levezető lépcsőkön indultunk vissza a Károly-híd felé, de még jutott időnk arra, hogy lemenjünk a Kampa-szigetre. Ezt a részt Prága Velencéjének hívják, és csatornái, vízre épült házai miatt tényleg olyan érzése támad az embernek, mintha Velence lagúnáit látná. Kis bolyongás után a Kampa parkjában megtaláltuk a híres Lennon-falat is. Este, vacsora után még sokáig ültünk kint a Moldva partján, pihentetve a macskaköves utakon megfáradt lábainkat.
Sok időnk nem maradt alvásra, mivel a buszunk már kora reggel indult hazafelé. A hotelben nagyon kedvesek voltak, csomagoltak nekünk reggelit útravalónak, amit a buszon elfogyaszthattunk.
Még egyszer köszönjük ezt az élményekkel teli, felejthetetlen hétvégét a Szallodak.hu csapatának!!!