Nyaralás Balatonbogláron

Kis családunk tavaly nyáron Balatonboglárra ment nyaralni. Egy városlakó szemében maga a csoda egy Balatonon töltött hét. Mivel van egy 9 éves kisfiunk, ezért a Balaton déli partját választottuk a nyaralásunk helyszínéül, mert itt sekély a víz, a talaj pedig finom homokos. Nem volt sok időnk július közepéig, amikorra terveztük  a nyaralást, de az interneten nagyon sok szálláshely közül választhattunk mégis. Egy szép kis apartmant sikerült találnunk és lefoglalnunk a kiválasztott időpontra. A kisfiunknak ez volt az első balatoni nyaralása, így nagy izgalommal várta az indulást. Itthon a Google Maps segítségével, műholdas térképen átnéztük Boglár összes strandját, utcáit, már szinte úgy indultunk útnak, mint ha rég ismernénk a környéket. Elérkezett a nagy nap, bepakoltunk az autónkba, és elindultunk a Balcsi felé. Balatonboglárra érkezve első utunk a Platán strandra vezetett. Ingyenes parkolási lehetőség fogadott minket, ezt nagyon pozitívan értékeltük, tudván, hogy az északi parton fizetős a parkolás is. Szép, tiszta idő volt, a strand környéke nagyon kulturált, ápolt, beleértve a mosdókat, wc-ket is. Mivel a szállást csak dél körül lehetett elfoglalni, ezért átöltöztünk az öltözőben, és szaladtunk is megnézni a vizet. Délben aztán elfoglaltuk a szállásunkat, amivel nagyon elégedettek voltunk. Reggelente kimentünk a Platán strandra, délben pedig különféle éttermek menüit kóstoltuk meg ebédre.
Mindenhol nagyon vendégszerető, szívélyes fogadtatásban volt részünk. Mivel Balatonboglárnak nagyon jó a kiépítettsége, megtalálható  minden, ami itthon, Budapesten is megszokott számunkra. Így estefelé mindig bementünk a Tescoba vacsorát és másnapi reggelit vásárolni. Esténként, az apartmanunkban elköltött vacsora után, kisétáltunk a hajókikötőbe, és bevallom, nagyon jól esett ez a kis séta. Egyszer elmentünk hajókázni is a Helka nevű, gyönyörű, antik berendezésű hajóval. Az idő sajnos nem volt végig kitűnő a hét során, de a hűvösebb, borongósabb napokat kirándulásra fordítottuk. Meglátogattuk a Gömbkilátót a Várdombon. Igaz, le van zárva, de a látványa akkor is lenyűgöző volt.Máskor egyszerűen csak sétálgattunk Boglár utcáin, a kikötőben és gyönyörű naplementés képeket készítettünk. Ezek a képek azóta is több fotópályázaton megállják a helyüket.Bogláron együtt van minden, amit az ember a Balatontól csak remélhet. Sekély, homokos, meleg vizű szabad strandok, hattyúkkal, egyedi madárvilággal. Büfék, jó éttermek, finom ételekkel. Csodaszép kikötő, hajókirándulási lehetőséggel (még disco hajó is indul esténként), világító torony, háttérben gyönyörű naplementékkel. Kiváló infrastruktúra, kirándulási célpontok.. Számunkra feledhetetlen volt ez a nyár.Vágyunk vissza Balatonra, hogy a déli part még több települését fedezhessük föl minden szépségével, lehetőségeivel együtt. Beküldő: Mohl Edina