Élménybeszámoló: Olaszország

Bori Andrea élménybeszámolója: 3 tartalmas és csodaszép nap Olaszországban. Mivel még soha nem jártam ott, ezért előtte itthon utánanéztem, hogy mit szeretnék megnézni. Első állomásként Portogruarot tűztük ki célul. Bár repülővel is kiválóan megközelíthető a desztináció, mi autóval indultunk kettesben. Este nyolckor indultunk el és reggel 6-kor már Portogruaroban kóstolgattuk az igazi olasz kávét. Portogruaro egy gyönyörű kisváros antik épületekkel. Megcsodáltuk a Lemene folyó partján az antik malmokat,a Városházát a Köztársaság téren és az óvárost. Délután már Caorle tengerpartján pihentük ki az út fáradalmait: 35 fok volt, a víz pedig kb. 25 fokos. 15 km hosszú tiszta, rendezett strand fogadott minket. Fürdés után megnéztük a romantikus belvárost a színes házakkal, a Santa Margherita kikötőt, majd beültünk egy hangulatos kávézóba és végigmentünk a tengerparti sétányon, amit végig sziklasor kísér. Ezek  -mint kiderült –  kőfaragók munkái. A sétány végén áll a “tenger őre”,a Madonna dell’Angelo templom. Természetesen nem maradhatott ki a város jelképe,a  St. Stefano dómhoz tartozó 48 méter magas harangtorony sem a látványosságok felkutatásából. Az éjszakát Jesolóban töltöttük egy kempingben. Reggel 7-kor már Punto Sabbione kikötőjében voltunk, ahonnan indult a hajónk át a közeli Velencébe. Az első látnivaló a Sóhajok hídja volt és a Dózse-palota. A Szent Márk téren pedig a Bazilikát néztük meg, a Campanille-t és elindultunk a Rialto hídon át a híres halpiacra. Különleges halak és különleges látvány fogadott itt minket. Egy kis pizzériában ebédeltünk az utcai teraszon, ahol megkóstolhattuk az olasz pizzát. Közben az utcai zenészek” húzták” a fülembe az “Oh sole mio”-t. Aztán újra a nyakunkba vettük a sikátorokat, tovább csodáltuk az épületeket, ültünk a vízpart menti lépcsőn, a gondolások énekét hallgatva, és arról beszéltünk,hogy egy hónap sem lenne elég végignézni mindent. Valami olyan hangulat árad ott, hogy az ember nagyon nehéz szívvel hagyja el ezt a várost. A hajó este indult vissza. Elautóztunk Loria-ig, ahol a szállásunk is volt, nevezetesen az Albergo da Felice panzió. Reggel Asoloba indultunk, ahol életemben először kiviültetvényt is láthattam. Asolo- hátterében a Dolomitokkal- egyszerűen lenyűgöző látvány nyújt. Dimbes-dombos, mindenfelé szőlőültetvények…Fagyiztunk és gyönyörködtünk a kilátásban. Sajnos el kellett indulnunk hazafelé, de előtte még útba ejtettük Jesolo és Bibione tengerpartját és tettünk egy rövid sétát Tarvisioban is. Hajnalra értünk haza Magyarországra.  Bármilyen rövid is volt ez a 3 nap, életem legszebb pillanatait töltöttem Olaszországban. Bebizonyosodott számomra, hogy  3 rövid nap is lehet rendkívül tartalmas és felejthetetlen!

Ide kattintva Te is megtekintheted Olaszország legnagyszerűbb szálláshelyeit!

Olaszország - Észak-Adria
Olaszorszég - Észak-Adria

Küldd el korábbi, külföldi vagy belföldi utazással kapcsolatos élménybeszámolódat az info@szallodak.hu címre és írásod közzétesszük a https://blog.szallodak.huwp/ -n! Minden beküldőt 5000 Ft értékű voucherrel ajándékozzuk meg!